Hongerig in Hongarije

Lieve allemaal,

Een blog bijhouden blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, door alle drukte valt het niet mee om wat tijd te vinden om achter de computer te duiken!

Vanaf Milaan ben ik naar Genua door gereisd (met tussendoor een dagje strand in het Cinque Terre kustgebied) en daar vandaan op de nachttrein richting Boedapest gestapt. Het idee was om tussendoor nog richting Zwitersland te trekken om daar Danielle op te zoeken die net naar Geneve is verhuisd maar dat werd geen succes... dure dure tickets en een lange reis om vanaf Zwitserland weer richting Hongarije te komen. Bij deze nogmaals: Daan, sorry! Hoop dat we met de meiden snel bij je langs kunnen komen!

De laatste dagen in Italie wat rustiger aan gedaan en meer van de zon, zee en lekkere pizza's en pasta's genoten. De nachttrein naar Hongarije was wel een hele beleving, een korte trein met allerlei kleine hokjes waarin drie of vier mensen konden slapen (met stapelbedden van drie bedden boven elkaar, degenen die op de bovenste sliepen moesten vooral niet te lang zijn). Ik deelde mijn hokje met een Hongaars gezinnetje dat ontzettend lief voor me was maar alleen Hongaars spraken, dus veel kaas kon ik er niet van maken. Midden in de nacht word je een aantal keer wakker gemaakt wanneer je de grens met Slovenie en Kroatie over gaat, dan staat de plaatselijke douane opeens in de trein: BORDER CONTROL, PASSPORT! Erg veel slaap krijg je dus niet maar tegen de tijd dat het weer licht wordt heb je een mooi uitzicht over het Hongaarse platteland.

Inmiddels dus in Boedapest aanbeland om naar het Szige-festival te gaan. Net boodschappen gedaan bij een supergrote supermarkt om onder andere een tent en proviand in te slaan. Ben heel benieuwd hoe het festival daar is! Hoop van de week nog even een stukje verder te kunnen schrijven en álsnog wat foto's erbij te kunnen plaatsen.

Hoop dat thuis ook alles goed gaat, vind het in ieder geval leuk om jullie reacties te lezen vanuit alle uithoeken van Europa!

Liefs, Rian

Reacties

Reacties

Danny

Je omschrijving van de trein klinkt als de trein uit Harry Potter!

Enjoy! Zie je op Lowlands


kus

rianne

hey lieve rianne
je verhalen klinken allemaal even leuk. je maakt een hoop mee! veel plezier nog even!
dikke kus

Daan

He Rian,
even een reactie op deze manier. Veel plezier nog daar! Ik zit hier voorlopig nog wel, dus zie je indd verschijnen met de andere chica's.
XXX

Katja van Berken

Vorig jaar heb ik twee weken in Boedapest doorgebracht. Ik heb de stad heel prachtig gevonden. Boedapest is echt een aanrader!
Voor de volgende keer - als je even niet vanwege het Sziget-festival naar Boedapest reist, kun je eventueel nodig onderdak nodig hebben. Ik kan je twee goede sites met gratis online reserveringssysteem aanbevelen: http://www.hoteltelnet.hu/nl/ en http://www.budapesthotels-budapesthotelbooking.com/index.Nl.html
Hier kun je online boeken van meer dan 200 hotels in Boedapest en Hongarije in alle soorten en maten met grote kortingen en last minute aanbiedingen. Toen ik in Hongarije was, heb ik mijn kamer ook via deze webpagina geboekt en ik heb er goede ervaringen mee. Een prettige vakantie nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!