Dans le ciel de Paris

Nooit gedacht dat in je eentje op vakantie gaan zoveel tijd zou kosten. In je eentje de spullen kopen die je nodig denkt te hebben (en die vervolgens never nooit niet allemaal in je tas passen), in je eentje je huis opruimen en schoonmaken en tenslotte in je eentje uitvogelen hoe je die tas nu het best in kunt pakken. Veel slaap heb ik niet gehad vannacht.

Na een gezellig avondje in Boskoop met m'n ouders, Rienk en Sharon en Mirjam en Lisan die nog even langs kwamen begon eenmaal thuis in Gouda de inpakstress weer toe te slaan. Vanochtend ging de wekker om 05.45u en toen begon het echte ren- en vliegwerk. Het streven was om zo rond 07.15u op het station te staan, alwaar m'n ouders me dan uit zouden zwaaien. Rond die tijd kwam ik pas net onder de douche vandaan (van je laatste fatsoenlijke douche moet je genieten, toch?) en hingen pap en mam al lichtelijk gestressed aan de telefoon. Een half uur later (wat ik toch al een hele prestatie vond) kwam ik eindelijk een keer aankachelen. Iets over achten ging de intercity naar Rotterdam Centraal dus kon ik nog rustig even een cappuccino halen en met pap en mam kletsen. Keurig op tijd kwam de intercity aanrijden dus dikke knuffels en zoenen en instappen maar! Toen ik m'n ouders uitzwaaide vanuit de trein bedacht ik dat ik het toch wel erg leuk vond dat ze zo vroeg 's ochtends nog naar het station waren gekomen om me uit te zwaaien.

Gek genoeg voelde het helemaal niet vreemd om alleen in de trein te zitten, ook niet toen ik even later in de Thalys met eindbestemming Paris Nord stapte. Na een paar dutjes en tijdschriften doorbladeren was het een paar uur later wel een beetje vreemd om in m'n eentje(het erg netjes opgeknapte) Gare du Nord uit te stappen. Ik was steeds bang dat het lang zou duren voordat ik eindelijk echt in de vakantiestemming zou komen, maar met een been buiten de deur van Gare du Nord had ik hem te pakken: jongens, het is vakantie! Gelukkig kon ik ondanks dat ik de lijst-met-adressen-die-belangrijk-zijn thuis was vergeten het hostel in een keer vinden. Toen bleek dat ze nog een bed vrij hadden, was ik helemaal gelukkig. Hoewel het natuurlijk z'n voordelen heeft om zomaar op de bonnefooi (en dus zonder iets te boeken of vooruit te plannen) op pad te gaan, had ik wel even gebaald als ze geen plek voor me hadden gehad. Het was dan misschien nog maar iets over twaalven, maar een thermometer die ik onderweg tegen was gekomen gaf gezellig al 36 graden aan. Daar liep ik dan, met m'n allstars, lange broek en (gelukkig niet zo'n dikke) trui aan. Even snel omkleden en meteen de deur uit natuurlijk. Eenmaal buiten stond ik wel even stom om me heen te kijken: wat te doen als je net in Parijs aan bent gekomen? Een kopje koffie drinken dan maar, bij de Starbucks in de Rue de Rivoli (vlakbij het Louvre), voor de on-Parijse prijs van 3,50. Daarna lekker door de tuinen van het Louvre gelopen en een tijdje in een van de ligstoelen bij de vijver gezeten. Toen op zoek gegaan naar een Velib om een beetje door te waaien. Wie nog niet zo lang geleden nog in Parijs is geweest kent ze wel, fietsen die elektronisch vast staan langs de weg en die je door een kaartje aan te vragen overal in de stad van het slot kunt halen en weer weg kunt zetten. Toen ik het vorig jaar voor het eerst deed vond ik het nogal tegennatuurlijk, fietsen in Parijs (en buiten dat levensgevaarlijk). Nu vind ik het ideaal, zeker met dit weer is het super om niet alles te hoeven lopen maar op z'n Hollands door de stad heen te crossen.

Hoe dan ook, dit wordt al een iets te lang verhaal en ik was van plan om nog even op de Ile de la Cite te gaan kijken omdat vandaag Paris-Plage is geopend. Tijdens de Paris-Plage maand liggen er op een aantal plekken zand op de kades van de Seine, zodat je een beetje het strandgevoel middenin de stad kunt krijgen. Alhoewel ik morgen wel wat culturele plannen heb lijkt het me niet verkeerd om halverwege de middag met een handdoekje en een boek die kant op te gaan, het is belachelijk warm in de stad!

Ik heb een paar foto's alvast toegevoegd, de volgende keer dat ik weer een internetcafe tegen kom volgt de rest van de foto's en de verhalen. Tot dan!

Liefs, Rian

PS: M'n internet staat uit, dus voor de Ping'ers en WhatsApp'ers: ik ben alleen nog maar via sms te bereiken.

PS2: Rienk en Sharon bedankt voor de Engelse drop en Autodrop, het was heurlijk! Fred en Marian ook bedankt voor de lieve kaart!

Reacties

Reacties

Ruth

Tja, na eerst onder het verkeerde stukje een reactie te hebben geplaats, doe ik het hier gewoon nog een keer....

Rian, klinkt geweldig, alles ontdekken en zelf uitzoeken, (ook wel een beetje spannend natuurlijk) maar jij bent daar als geen ander toe in staat! Geniet ervan en ik volg je op de voet, figuurlijk dan....

Kus Ruth

Irene

Klinkt goed!!.. Wat leuk om alles zo zelf uit te zoeken.. Na gezien te hebben hoe goed je dat kon voor en in Istanbul, gaat het je vast helemaal lukken tijdens deze reis!
Leuk om je verhaal te lezen!
Nogmaals geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende bericht!
Kus Ireen

je broer

Is de drop nu al op???? snoepkont!!

leuk eerste reisverhaal!! have fun!

liefs van ons!

mams

Lieve Rianne,

Je neus buiten het station steken en "het"vakantiegevoel hebben? Klinkt bekend.
Wat ziet Gare du Nord er mooi uit!
Beter dan toen het zwartgeblakerd was.
Je mms moet ik nog even uitvogelen met het boekje maar Audrey Hepburn is al schattig. Zet de hele dag Amélie aan. Ben ik een beetje bij je. Jammer dat je het hostel al uit moest. Maar verwende troela's zijn niet leuk. Maar verder vandaag met je ontdekkingstocht
Mais venez prudent!
Dit bonjour a Paris pour moi!
Liefs mams

Muubb

Hejj Rian!
Echt wat is het toch leuk om je verhalen te lezen! Ik vind het wel erg spannend allemaal.. Maar ik denk en weet ook zeker dat t je allemaal gaat lukken !
Ik wens je hele mooie vakantie en leuke ervaringen die je never nooit zult vergeten!..
Ik zal je blog bijhouden, xx Muberra !

Daph

Parijs heeft je waarschijnlijk helemaal in z'n greep, want het blijft angstvallig stil op je reisweblog ;) Hoe vaak ben je al bij de Starbucks geweest? Enne hoe staat het met de crepes?

Dikke kus

je vader

Ha meis,neem je goed de tijd voor Barca.Er is een boel te zien maar pak op z'n minst ook een middagje strand met een duik in de Middelandse zee. Je bent tenslotte geen japanner.Veel plezier en tot horens.

broer

Nieuw verhaaltje!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!