La Dolce Vita

Lieve allemaal,

Het is alweer een aantal dagen geleden sinds ik voor het laatst iets geschreven heb... sinds ik in Italie ben aan gekomen heb ik maar weinig (werkende) computers gezien. Wel is er een hoop gebeurd in de tussentijd, dus ik ga proberen om het enigszins samen te vatten allemaal!

Vanuit Barcelona ben ik op de boot gestapt naar Civitavecchia, een klein dorpje aan de westkust van Italie vanwaar je makkelijk de trein kunt pakken naar Rome. De boot zou 's nachts varen dus feitelijk kom je er alleen om te slapen; ik verwachtte er weinig van. Eenmaal aangekomen in de haven van Barcelona bleek dat het 'veerpontje'naar Italie een behoorlijk uit de kluiten gewassen cruiseship was. Niet verkeerd! Op de boot was ik een van de weinige toeristen, dus binnen enkele uren werd ik een soort bezienswaardigheid voor de vele Italiaanse en Spaanse mensen aan boord. Veel mensen kwamen naar me toe om een praatje te maken, waardoor ik heel diep moest graven naar de paar woorden Italiaans en Spaans die ik ken aangezien niemand een woord Engels sprak. Na deze gezelligheidspraatjes heb ik vooral veel bijgeslapen op de boot en voor ik het wist meerden we aan in Civitavecchia. Daar aangekomen ontmoette ik twee Nederlandse jongens die net als ik aan het interrailen waren. Dirk en Olivier hadden geen idee waar ze naar toe gingen dus besloten ze achter mij aan te hobbelen naar de camping even buiten Rome. Daar aangekomen konden we een bungalow krijgen (sjieke naam voor een doodgewone stacaravan) en een goedkope pizza. Die avond op de camping gebleven en een heel gevarieerd internationaal gezelschap ontmoet. Een groepje jongens uit Australie, een paar meiden uit Duitsland, een meisje uit Brazilie, twee jongens uit Engeland, een hele groep Nederlanders en last but not least een paar Turkse jongens waarvan een z'n gitaar had meegebracht en een boek vol songteksten. Je kunt wel raden welke kant dit verhaal op gaat... binnen no time zat Arda (zo heette hij) zo'n beetje alle nummers uit z'n map te spelen en heb ik m'n keel schor gezongen bij Oasis, The Eagles, The Fugees en veel veel meer. Een gezellige avond, maar de volgende dag was het tijd om eens Rome te gaan ontdekken. Met Dirk en Olivier op pad gegaan en alle toeristische trekpleisters opgezocht bij een temperatuur die aardig richting de 40 graden op liep. Het Colosseum, Forum Romano, de Trevi-Fontein en niet te vergeten: het Vaticaan. Van het Vaticaan was ik het meest onder de indruk, het begon al met de grote muren die je door moet om binnen te komen en de (belachelijke) outfits van de Zwiterse Garde. Helaas had ik er niet aan gedacht om een extra vestje en legging mee te nemen, dus jaja... Rian mocht het Vaticaan onder geen beding in met haar hemdje en rokje. Jammer! De volgende dag weer terug gegaan met Phill, een Aussie die ik in de tussentijd ook op de camping had ontmoet en alsnog de Sint Pieter op gegaan en het museum in geweest om de Sixtijnse Kapel te bewonderen.

Na een paar geweldige (en warme) dagen in Rome werd het tijd om weer op pad gegaan dus besloot ik met Phill door te trekken naar Florence. Onderweg ontmoetten we Jesse, een Canadese jongen die ook gezellig bleef plakken. Dat is waarschijnlijk het leukste van in je eentje reizen; veel mensen doen het (veel meer dan ik van te voren had gedacht) dus als je onderweg mensen ontmoet waar je het goed mee kunt vinden is het net zo gezellig om samen verder te reizen!

Dit is het helaas voor nu, het internetcafe in Milaan waar ik nu zit gaat sluiten en de eigenaar begint al aardig zenuwachtig te doen... voor nu dus, to be continued!

Liefs, Rian

Reacties

Reacties

lies

schatje goed bezig daar!!!! hoe leuk!!! have fun xxxx

Muberra

Hejj Riann !! Wat heb jij t toch lekker naar je zin !! Vond t wel leuk om over de turkse jongens te lezen .. haha je weet t die zijn altijd gezellig ;)
Wens je nog heel veel plezier !! xx muubje

Liselotte

Hee Rian, leuk om je verhalen te lezen! Ik denk inderdaad ook dat er veel meer mensen alleen reizen dan we denken. Dat komt voor jou helemaal goed uit! Ik had hetzelfde probleem bij de Vaticaan maar gelukkig had ik wel wat extra kleding bij me. Geniet nog van Milano.

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!