Een goede voorbereiding...

... is het halve werk, zegt men soms.

Omdat ik enerzijds van een gedegen voorbereiding houd en anderzijds ook genoeg ruimte wil hebben om rustig te kunnen reizen (en vooral veel te kunnen zien), heb ik in grote lijnen nu vastgelegd hoe mijn tripje door Europa er ongeveer uit gaat zien.

Wat in ieder geval vast staat, is dat ik half juli vanuit het altijd mooie (maar niet altijd gezellige, als we Geert Wilders mogen geloven

Wink
) Goudain de trein stap. Met een hopelijk niet te volle tas, gevuld met een maandvoorraad kleding, reisgidsen,nuttige adresjes, Europees spoorboek en natuurlijkeen Interrail-ticket, zal ikwelgeteld 29 dagen op pad zijn.

Waar ik in ieder geval heen ga, is Parijs. Dit zal de eerste stop zijn op m'n route, waar ik een paar dagen hoop rond te hangen. Parijs is mijn favoriete stad en na talloze lange en korte bezoekjes aan deze stad van de liefde ook bekend terrein inmiddels. Rustig beginnen dus, en daarbij dé gelegenheid om eens wat plekjes op te zoeken die ik nog niet ken, of graag nog eens wil zien. Na een paar dagen Parijs zal ik kriskas met de trein, boot en bus op weg gaan richting Boedapest. Daar aangekomen zal ik voor de eerste keer het, ik mag wel zeggen befaamde, Szigetfestival bezoeken.

Waarom deze trip? Daar zijn wat mij betreft genoeg redenen voor aan te slepen. In augustus kan ik (eindelijk) mijn HBO-diploma op komen halen, en het leek me voor de verandering eens leuk om niet heel de zomer te werken maar alle vage reisplannen eenszo low-budget mogelijkuit te gaan voeren. In september begin ik met een vervolgopleiding en hoop ik een vast contract als verpleegkundige in de wacht te slepen. Ofwel, na deze zomer zullen (lange) vakantieservoorlopig niet in zitten en daarom reden te meer om het nu het nog kan, te doen.

Wie ik onderweg tegen zal komen of wie halverwege mogelijk aan 'haakt' tijdens dit tripje, zal tegen die tijd blijken. Ik ga in ieder geval in m'n eentje op pad en daarom is deze trip tijdens de voorbereidingen al heel toepasselijk omgedoopt tot 'Rian's Europese Egotrip'... Goede naam, toch?

Wink

Deze blog heb ik aangemaakt om later nog eens terug te lezen wat ik allemaal gezien en gedaan heb enom met name mijn ouders, maar ook anderen die daarin geïnteresseerd zijntijdens m'n trip op de hoogte te houden van m'n belevenissen.

Kortom, leuke plannen dus, nu de uitvoering nog...Ik heb er zin in!

Liefs, Rian

Reacties

Reacties

Marianne

Lieve Rianne Spannend hoor. Nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma en je nieuwe baan!
Een hele goeie reis en doe voorzichtig maar geniet er ook van. Veel plezier en we leven met je mee via de computer.

Ruth

Ohh, het klinkt geweldig als ik dit zo lees, lekker alles ontdekken en zelf uitzoeken (ook wel een beetje spannend natuurlijk!) maar jij bent daar als geen ander toe in staat! Geniet ervan en ik volg je op de voet, figuurlijk dan....

Kus Ruth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!